2011. január 30., vasárnap

Szoftver vagy Megoldás

Kicsit elcsépelten hangzik, amikor valaki azt hirdeti magáról, hogy Megoldást ad, nem csak egy terméket ad el. Pedig ez valóban nagyon nagy különbség. Amit viszont hangsúlyozni kell, hogy a megoldás megszületéséhez mindkét félnek bábáskodnia kell az ügynél. Szóval ne várja el senki, hogy feltelepít egy szoftvert és minden problémája, mintegy varázsütésre megszűnik. Ha nem volt idő/pénz egy adott terület felmérésére ne csodálkozzunk, hogy szűk keresztmetszet lévén, lassítja a teljes ügyviteli folyamatot. Ha pedig építés közben találjuk ki, hogy szeretnénk még egy plusz emeletet a házunkra, akkor jelentősen megnehezítjük a kivitelező életét és biztosak lehetünk benne, hogy többe fog kerülni, mintha már a tervezésnél felmerült volna ez az igény.
Minden perc és forint, amit az előkészítő munkára fordítunk garantáltan kamatostul visszajön.
Az egyik ügyfelünk január közepén hívott és panaszkodott az éles indulás szenvedéseiről (amik sajnos elkerülhetetlenek). A héten viszont az egyik kollégájával beszélgettem, aki elmondta, hogy tavaly még az előző rendszer használatával 7-fél 8-kor mentek haza minden nap az irodai dolgozók, viszont egy hete már gyakran négy előtt is hazaindulnak. Sok-sok megbeszélés alapján, több testreszabással úgy automatizáltuk a cég folyamatait, hogy legalább napi 3 óra munkaidőt takarítunk meg a hét irodai alkalmazottnál. Ők többet tudnak pihenni, a cég komoly bérköltséget spórol én meg boldog vagyok, hogy egy újabb sikertörténettel dicskedhetek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése