Magyarországot is elérte az a nemzetközi internetes kereskedelmi trend, amellyel Nyugaton már euró ezreket keresnek a benne résztvevők. Ez az affiliate marketing, vagyis a teljesítményalapú online hirdetési módszer.
1994 végén egy CDNOW nevű cég találta ki az ún. „Buyweb”online értékesítési módot – a vásárlás elindítása egy kattintással, közvetlenül a weboldalukról.
Ez volt az affiliate marketing első nyereséges formája, és hamarosan sok más online és e-kereskedelmi weboldal követte. Rövid idő alatt a reklámozás és az értékesítés eredményes módszere lett, és most már nagyon sok cég marketing stratégiájának fontos részét képezi. Olcsó, hatékony és kevés kockázatot jelent minden érintett fél számára.
A módszer nagyon egyszerű. A lényeg, hogy egy portál jutalékos rendszerben népszerűsíti, illetve eladja valaki más termékét. Ennek feltétele, hogy a kereskedő megtalálja azokat a weboldalakat, ahol célközönsége megfordul.
A következő lépésben a kereskedőnek meg kell határoznia, mit és milyen áron akar értékesíteni. Illetve milyen jutalékot szeretne adni azoknak, akik saját weboldalukon értékesítenék a termékét.
Végül el kell készíteni azokat a hirdetéseket, amelyeket a kiadók elhelyezhetnek az oldalukon.
A módszer újdonsága abban áll, hogy itt csak az eladások után fizet a kampányt indító kereskedő [ellenben a korábban használatos megjelenés (CPM), illetve kattintás alapú (CPC) módszerekkel].
Az affiliate marketing lényegében egy megállapodás a kereskedő és egy weboldal tulajdonosa között. Amikor egy vállalkozás úgy dönt, hogy szeretne egy kis segítséget termékei vagy szolgáltatásai értékesítéséhez, akkor elindít egy affiliate programot. Ezzel engedélyezi, hogy egyes weboldal tulajdonosok feliratkozzanak és értékesítsék a programban szereplő terméket.
Minden partner egy egyedi azonosító számot kap, amit használniuk kell linkjeikben és hirdetéseikben. Ez alapján tudja a cég rögzíteni, hogy egy eladás kitől származott, ha a vevőt egy partner küldte a weboldalra.
Maga a program, illetve annak típusa teljesen az üzlet tulajdonosán múlik. Ő dönthet arról, hogy a bevétel meghatározott százalékát vagy átalány díjat hajlandó fizetni egy eladásért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése