A válság a gazdaság szinte minden területén ott hagyta nyomait, az online kereskedelem viszont az utóbbi években hatalmas fejlődésnek indult. Az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma az elmúlt két évben évente nagyjából 20-25%-al emelkedett, és további bővülés várható.
Eddig az online kereskedelem színhelyei leginkább a webáruházak voltak. A legegyszerűbb, hagyományos funkciókkal működő webáruház is képes volt újítások nélkül növelni bevételeit. Az idei évben azonban több új fórum is megjelent, ami konkurenciát teremtett ezen a területen. Ezek közül a két legfontosabb az apróhirdetési és a tematikus zárt közösséggel rendelkező oldalak, melyek népszerűsége egyre nő.
Emellett 2010 végétől Magyarországon is hódít a bónuszos/kuponos vásárlás. Az ilyen „bónonként” értékesített szolgáltatásokból származó online forgalom 2011-ben meg fogja haladni a két milliárd forintot, és a kínált hatalmas kedvezmények várhatóan olyan internetezőket is online vásárlásra csábítanak, akik korábban féltek ettől.
Az online értékesítés sikere egyébként leginkább annak tudható be, hogy egy jól megválasztott webshop szolgáltató segítségével olcsóbb és gyorsabb helyszínt tudunk biztosítani a leendő ügyfeleinknek a vásárlásra. Emellett kihasználva az internet nyújtotta lehetőségeket, ajánlatunkat lényegesen nagyobb célközönséghez tudjuk eljuttatni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése