A legfrissebb felmérések szerint a hazai vállalkozások az európai gyakorlathoz képest nagyon kevés hangsúlyt fektetnek a design kialakítására, illetve nem is tartják olyan fontos feladatnak. Pedig a tapasztalatok azt mutatják, hogy egy jól megválasztott design segítségével jelentős előnyre tehet szert egy vállalkozás.
Egy, a Magyar Formatervezési Tanács felkérésére elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy létezik-e designszemléletű üzleti gondolkodás a hazai vállalkozások körében. Illetve maga a design mennyire segíti elő egy vállalat sikerét.
Az eredmény azt mutatta, hogy egy nehezebb időszakot túlélt cég üzleti szempontból sokkal fontosabbnak tartja a design alkalmazását fiatalabb társainál. Sőt, úgy vélik, hogy a design tudatos alkalmazása előnyt is jelenthet a versenytársakkal szemben.
A kutatás során arra is fény derült, hogy egy adott cégen belül az egyes alkalmazottak is másként vélekednek a design fontosságáról. A döntéseket előkészítők, illetve a diplomás középvezetők fontosnak tartják, míg a stresszesebb munkát végző menedzserek szerint a válság idején "luxus" ilyesmire költeni. A valóság azonban az, hogy nagyobb eséllyel lesz sikeres egy portéka a fogyasztók körében, ha design-többlettel bír. Sőt, az erre fordított költség a tapasztalatok szerint nagyon gyorsan, akár 12-18 hónap alatt teljesen megtérül.
Magyarországon a cégek leginkább a névjegykártya, logó, weboldal design elemeket használják, azonban nagyon kevesen bízzák ezek kialakítását szakemberre, így az igazi siker sokszor elmarad. Valószínüleg ez az oka annak, hogy a vállalatok még nem bíznak a design erejében.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése