2010. szeptember 16., csütörtök

Webshop 10 parancsolat

1) Egy webáruház elindítása hosszadalmas folyamat, melyet hosszas tervezés, előkészítés előz meg. A legfontosabb dolog egy webáruház előkészítésénél, hogy az indulást megelőzően is gondoskodjunk arról, hogy legyen egy oldal, ami megszerzi a potenciális vásárlók elérhetőségét (email címét), amin keresztül később elérhetjük őket.

Egy valóban sikeres indulás alapelve a megfelelő előkészítés. Gondoskodni kell arról, hogy a leendő vásárlók várják a nyitást. Erre azonban okot is kell adnunk nekik. Jó módszer erre, ha például az email címüket megadók nyitáskor kedvezményben részesülnek, vagy ajándékot sorsolunk ki közöttük. Hisz ki ne szeretné a meglepetéseket.

2) Ha sikerült bevonzani az érdeklődőket az oldalunkra, a következő lépés, hogy segítsük a vásárlókat a választásban. A siker kulcsa abban áll, hogy a vásárló találja meg azt a terméket, amire szüksége van. Ebben segíti őt a termékek hatékony kategorizálása, melyet mindig a vásárlók igényeihez kell igazítanunk, és kezelhető mennyiségű kategóriákat kell kialakítanunk.

3) Egy-egy kategóriában azonban még mindig több 10 termék is lehet (webáruháztól függően), melyek közül az érdeklődőnek választania kell. Ezt segíthetik a hatékony termék információk, termékleírások, illetve a különböző szűrési lehetőségek.

4) Lehet azonban bármilyen jól előkészített az oldalunk, és használhatunk bármilyen hatékony tájékozódást segítő eszközöket, ha a vevő részéről nincs meg a bizalom az oldalunkkal szemben.

A bizalom megteremtése a sikeres webáruház egyik alapvető feltétele. A bizalom több területen is nélkülözhetetlen, de leginkább a termékünk vonatkozásában van jelentősége.

Ugyanis hiába hiszik el az ügyfelek, hogy legálisan kereskedő becsületes kereskedők vagyunk, és tényleg meg kapják tőlünk, amit rendeltek, ha nem hiszik el, hogy a termék, amit rendelnek, valóban jó. A termékünk iránti bizalmat leginkább a minél részletesebb és minden felmerülő kérdést kielégítő, objektív termékbemutatással érhetjük el.

Hasonlóan hatékony megoldás a „legnépszerűbb termék” vagy „top10 termékek” kategória kialakítása.

5) A következő lépés a logikus és könnyen megérthető vásárlási folyamat kialakítása. Egy webáruház akkor jó, ha a vásárló ösztönösen tudja használni, és a webáruház alkalmazkodik a vásárlói logikához. A legtöbb webáruház ott bukik meg, hogy a vásárló nem tud eligazodni a bonyolult vásárlási folyamaton, és inkább máshol vásárol.

6) Egy webáruház esetében kulcsfontossággal bír egy hatékony ügyfélszolgálat működtetése, amely segítségünkre lehet a vevők visszajelzéseinek begyűjtésében, illetve a cég iránti bizalom erősítésében is. Sokan vannak, akik az ügyfélszolgálaton keresztül ellenőriznek le egy céget, és annak minősége alapján döntenek a további együttműködésről.

Emellett az ügyfelek szeretik látni, hogy számit a véleményük. Egy visszajelzési részleg kialakítása jó módszer a vevőkkel való jó kapcsolat létesítésére. Továbbá egy remek lehetőség arra, hogy megtudjuk az ügyfelek kívánságait és ötleteit, melyek az oldal további fejlesztésében lehetnek hasznosak.

7) Fontos témakör a garancia vállalás kérdése a webáruházak esetében. Szigorúan véve egy webáruház esetében egy egyszerű elektronikus megrendelésről, szolgáltatásról van szó. Lényegében házhoz szállításról, amely több problémát is rejthet magában. Az ügyfél bizalmának erősítését szolgálja, ha a szolgáltató garanciát vállal a termékeire, illetve az általa nyújtott szolgáltatásra. (Például: „100 % pénz visszafizetési garancia” ; Ha nem tetszik a termék, küldje vissza 8 napon belül és visszafizetjük az árát!” ; „Garantáljuk, hogy a kívánt terméket a megrendeléstől számított 48 órán belül kiszállítjuk.” ; stb.)

8) A webáruház esetében a tartalom mellett kiemelkedő jelentőséggel bír a webdizájn kérdése. Hiába ugyanis a megfelelő tartalom, ha nem tudjuk azt megfelelően prezentálni. Ezen tartalom bemutatása is egy komoly tényező mind az ügyfelek figyelmének felkeltésében, mind az eladások lebonyolításában. Az oldal kinézete azért is fontos, mivel önmagában is mond valamit a tartalomról, az üzletről, s gyakran annak megbízhatóságáról, professzionalizmusáról.

9) Webáruházunk bővítése, fejlődése szempontjából nagy jelentősége van az ügyfelek visszajelzéseinek, hozzászólásainak és kérdéseinek. Vevőként ott szeretünk vásárolni, ahol számít a véleményünk, és figyelembe veszik igényeinket, kéréseinket. Ezért fontos, hogy a visszajelzések, vélemények, esetleges hiba bejelentések feldolgozása, elemzése, és tapasztalatként való hasznosítása.

10) A diszkréció, illetve az adatok biztonságos kezelése a sikeres működés egyik alapköve. Vevőinket biztosítani kell arról, hogy a regisztráció, illetve az egyes adatlapok kitöltésénél megadott adatait csak az előre meghatározott személy, és az előre megadott célra használja fel.

Az adatok biztonságának emellett az online fizetéseknél is nagy jelentősége van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése