2012. január 23., hétfő

5 fő ok, amiért egy webáruházban NEM vásárolnak a vevők 2.rész

3. Bizalmatlan az ajánlat valamely részével kapcsolatosan
Ez az igazi "alattomos gyilkos" - úgy képes megakadályozni a vásárlást, hogy még a vevőben sem mindig tudatosul, hogy végül miért nem vásárolt. Ha a vevő valamiben nem bízik, akkor nem is vásárol. Ha az ajánlatnak valamely része "ködös", és a vevő nem látja kristálytisztán, hogy egészen pontosan mit, mikor, mennyiért és milyen módon fog megkapni, akkor nagyon akarnia kell az adott terméket, hogy mégis vásároljon.

4.Bonyolult, vagy logikátlan a vásárlás folyamata
Statisztikák szerint a vásárlások legalább fele a logikátlan, nehézkes vásárlási folyamat miatt bukik meg. Egy webáruház akkor jó, ha a vásárló ösztönösen tudja használni, és a webáruház alkalmazkodik a vásárlói logikához, és nem fordítva. Régen rossz, ha már külön használati útmutató kell egy webáruházban történő vásárláshoz.

5. Nem tud választani a kínálatunkból
Ez a több terméket árusító kereskedők jellemző problémája: ha a vevő túl sok, rendkívül hasonló ajánlattal szembesül, melyek számára közel egyformának tűnnek, és nem kap számára használható döntési szempontot, akkor az esetek jó részében nem vásárol, hanem félreteszi magában az ügyet, hogy "majd később visszatérek rá". Vagy átmegy egy olyan kereskedőhöz, aki segít neki dönteni.

Kevesebb, mint egy évtizede még megtehette egy e-kereskedő, hogy épp csak a vásárlás lehetőségét biztosította a vevőknek, mindenféle vevő-segítő szándék nélkül. A mai versenyben azonban, ahol legtöbbször több tucat (egymástól egy kattintásra lévő) webáruház küzd a vevők kegyeiért, nem tehetjük meg, hogy ezekkel a szempontokkal nem törődünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése