![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDwdmGT-ZH8x2s5zWJw-6p7-Y9pXTsRVTyngCj51gk2pV713TPBjUb9BW3pVNJMWLSnPrAV6K0Wk1pagTdJZCFqcAZvL0WcAag5Rfp-u5Pqy_-TkmVccvA-tWbwo-JUm5umSiUcLCJ6vOk/s320/119.jpg)
A cél ezeknél a közösségi rendszereknél mindig az, hogy a kollégák, partnerek egy-egy projekttel kapcsolatban egyszerűen és gyorsan tudjanak kommunikálni egymással, növelve ezzel a munka hatékonyságát, és persze a cég profitját.
A mai trend szerint a feladat ellátására a leghatékonyabb eszköz egy, a Facebookhoz nagyon hasonlatos közösségi alkalmazás kialakítása, mely gyakorlatilag teljesen felváltja a belső intranetet és levelező rendszereket.
A módszer nem új, számos óriás cég használja már ezt a megoldást, például a Ford, Chevron, az LG vagy éppen a BMW.
Az Egyesült Államokban erre az elvre épül a Yammer, az 5 millió tagot felvonultató Basecamp, illetve a több mint 100 000 társaság által használt Chatter. A Yammert az eBay és a Groupon, a Chattert pedig a Qualcomm alkalmazza.
Hasonló sikereket akar elérni a koppenhágai Podio, amely egyre népszerűbb Európában. A közösségi munkaplatformot világszerte már 40 000 vállalkozás használja, többek között a Twitter, az Alcatel - Lucent, a BBC és a Subway.
Ez a közösségi alkalmazás a gyártó szerint akár több száz alkalmazottat foglalkoztató cégek belső kommunikációját is képes kezelni, és mivel a felülete gyakorlatilag olyan, mint a Facebook, használata nagyon gyorsan elsajátítható.
A népszerűbb funkciók közé tartozik a belső kommunikáció, a projektmenedzsment, a virtuális együttműködés. Az egyik fontos eleme a Workspaces, amelynek segítségével meghívhatók a kollégák vagy az ügyfelek, és kioszthatóak a feladatok, időpontok egyeztethetők, vagy adatok tölthetők fel.
Gyakorlatilag minden területhez van külön program, legyen szó intranetről, tárgyalásokról, csapat blogok létrehozásáról. A legtöbb ilyen szoftver ingyenes, ugyanakkor bárki elkészítheti a saját alkalmazását is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése