2012. március 7., szerda

Céges berkekben is hódítanak a közösségi platformok

Minden cégnél központi kérdésnek számít a belső kommunikáció, aminek megoldására eddig is számos alternatívát dolgoztak ki az egyes vállalatok.

A cél ezeknél a közösségi rendszereknél mindig az, hogy a kollégák, partnerek egy-egy projekttel kapcsolatban egyszerűen és gyorsan tudjanak kommunikálni egymással, növelve ezzel a munka hatékonyságát, és persze a cég profitját.

A mai trend szerint a feladat ellátására a leghatékonyabb eszköz egy, a Facebookhoz nagyon hasonlatos közösségi alkalmazás kialakítása, mely gyakorlatilag teljesen felváltja a belső intranetet és levelező rendszereket.

A módszer nem új, számos óriás cég használja már ezt a megoldást, például a Ford, Chevron, az LG vagy éppen a BMW.

Az Egyesült Államokban erre az elvre épül a Yammer, az 5 millió tagot felvonultató Basecamp, illetve a több mint 100 000 társaság által használt Chatter. A Yammert az eBay és a Groupon, a Chattert pedig a Qualcomm alkalmazza.

Hasonló sikereket akar elérni a koppenhágai Podio, amely egyre népszerűbb Európában. A közösségi munkaplatformot világszerte már 40 000 vállalkozás használja, többek között a Twitter, az Alcatel - Lucent, a BBC és a Subway.

Ez a közösségi alkalmazás a gyártó szerint akár több száz alkalmazottat foglalkoztató cégek belső kommunikációját is képes kezelni, és mivel a felülete gyakorlatilag olyan, mint a Facebook, használata nagyon gyorsan elsajátítható.

A népszerűbb funkciók közé tartozik a belső kommunikáció, a projektmenedzsment, a virtuális együttműködés. Az egyik fontos eleme a Workspaces, amelynek segítségével meghívhatók a kollégák vagy az ügyfelek, és kioszthatóak a feladatok, időpontok egyeztethetők, vagy adatok tölthetők fel.

Gyakorlatilag minden területhez van külön program, legyen szó intranetről, tárgyalásokról, csapat blogok létrehozásáról. A legtöbb ilyen szoftver ingyenes, ugyanakkor bárki elkészítheti a saját alkalmazását is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése